צילום מוצרים הוא אחד השלבים הכי חשובים בכל תהליך שיווקי והוא גם אחד המקומות שהכי קל ליפול בהם. אני רואה עסקים מדהימים שמוכרים מוצרים איכותיים ויפים אבל משהו בתמונות פשוט לא עובד. התאורה לא מדויקת, הזווית לא מחמיאה, והרקע מושך את העין במקום שהמוצר יבלוט. יש משפט שאני אומרת כמעט בכל פגישה עם לקוח חדש: “תמונה לא רק מציגה מוצר, היא מוכרת אותו.” ועדיין, אני רואה שוב ושוב בעלי עסקים שמשקיעים חודשים בפיתוח המוצר שלהם, ואז מצלמים אותו בתאורה גרועה, על רקע עמוס, מזווית שממש לא עושה לו חסד, ובסוף שואלים למה אף אחד לא קונה. האמת? זה לא המוצר, זו הדרך שהוא נראה.
בכתבה הזו אני משתפת מהניסיון שלי את הטעויות הנפוצות שגורמות לתמונות לא למכור ואיך אפשר לתקן אותן כדי שהמוצרים שלכם ייראו בדיוק כמו שהם באמת.
למה צילום מוצרים בתאורה לא נכונה עלול להרוס מכירה
בואו נדבר רגע על אור בצילום מוצרים.
זה הדבר הראשון שאני שמה לב אליו כשאני רואה תמונות של מוצרים באתרים או ברשת. לפעמים אני רואה מוצר מדהים כזה שבא לי לקנות אבל התאורה פשוט חונקת אותו או שהכול חשוך מדי או ששרוף מדי או שפשוט חסר חיים. האור יכול להפוך מוצר פשוט למשהו שנראה מיליון דולר והוא גם יכול לגרום למוצר מושלם להיראות כאילו צולם במרתף. אני יכולה לספר לכם בכנות שרוב האנשים לא מבינים כמה כוח יש לאור בתמונה, אבל חשוב להבין שזה מה שיוצר את התחושה האם זה נראה יוקרתי או סתמי, טרי או ישן, אמיתי או מלאכותי. בתמונה אחת התאורה מספרת הכול על העסק שלכם גם אם אתם לא מתכוונים לזה.
כשאני עושה צילום מוצרים אני תמיד בודקת מאיפה מגיע האור ואיך הוא נוגע במרקם של המוצר, אם זה מוצר מבריק כמו תכשיט או בקבוק אני מחפשת את הזווית שתראה את ההברקה בלי לסנוור, אם זה מוצר עם מרקם כמו בדים או אוכל אני מחפשת את האור שיראה את הטקסטורה שתרגישו כמעט את החומר דרך המסך. האור צריך להיות רך לא חד מדי לא כזה שמוריד את כל הצללים אבל גם לא כזה שמעלים עומק. זה איזון שצריך ללמוד אותו בעין ולהרגיש אותו.
יש לי כלל קטן שאני אומרת תמיד ללקוחות שלי: אם המוצר שלך נראה בתמונה בדיוק כמו שהוא נראה בעין אז עשינו עבודה טובה. אם הוא נראה פחות טוב סימן שהתאורה לא נכונה, ואם הוא נראה יותר טוב סימן שהתאורה מספרת את הסיפור שלו בדיוק כמו שצריך.
הרבה בעלי עסקים מצלמים לבד בבית וזה בסדר גמור, אבל מה שהם לא מבינים זה שאור צהוב של מנורה בבית פשוט הורג את הצבעים כמו גם הפלורוסנט. פתאום הלבן נהיה כתום, השחור נראה אפור, והמוצר מאבד מהחדות שלו. האור צריך להיות טבעי או תאורה מבוקרת מקצועית. אפשר אפילו לעמוד ליד חלון גדול בבוקר כשיש אור רך ולראות איך הכול משתנה
זה לא קסם, זה פיזיקה פשוטה שנותנת לנו תוצאה מרשימה.
אז אם התמונות שלכם לא גורמות לכם להגיד וואו בעצמכם, אם משהו מרגיש כבוי או סתמי, אל תחפשו את הבעיה במצלמה או במוצר. תתחילו מהאור וברגע שתתנו לו את המקום הנכון הוא יחזיר לכם אהבה בתמונות שלכם וזה בדיוק מה שיגרום גם ללקוחות שלכם לעצור ולהסתכל.
צילום אוכל טוב לא נועד רק לשווק מנה, הוא נועד לבנות אמון. הוא נותן ללקוח העתידי תחושת היכרות מוקדמת עם העסק עוד לפני שנכנס אליו בפועל. כשעסק קטן מקבל החלטה להשקיע בצילום מקצועי, הוא בעצם בוחר להפסיק להסתתר מאחורי תמונות חובבניות ולהתחיל להציג את עצמו כמו שהוא באמת רוצה להיתפס. חם, מזמין, איכותי, מדויק. צילום אוכל מדויק לוקח את מה שנראה יומיומי והופך אותו לזכיר. לא עם פוזה, אלא עם נוכחות. שם המשחק בעסקים קטנים הוא זהות, ואוכל הוא אחת הדרכים החזקות לבטא אותה. כשהצילום קולט את הזהות הזו בדיוק הנכון, הוא לא רק מציג את המנה, הוא מספר סיפור שהולך ומתגלגל הלאה.
צילום מוצרים עם רקע עמוס שמבלבל את הלקוח
אחד הדברים שאני רואה שוב ושוב בצילום מוצרים הוא רקע שלא קשור לשום דבר. יש מוצר מהמם מושקע כזה שבא לגעת בו ואז מאחוריו יש שמיכה, בקבוק מים פתוח כבל טעינה או חפץ שלא שייך לתמונה. הרקע הוא חלק מהסיפור של המוצר והוא זה שמכוון את העין של הצופה בדיוק למקום הנכון. כשיש יותר מדי פרטים מסביב המוח מתעייף ולכן הוא לא יודע על מה להתמקד והלקוח פשוט עובר הלאה.
בצילום מוצרים רקע טוב הוא לא רק עניין של צבע אלא עניין של כוונה, למשל מה אני רוצה שהלקוח ירגיש כשהוא רואה את המוצר, האם זה משהו יוקרתי, טבעי, נגיש או ביתי. כל תחושה כזו נוצרת קודם כל מהרקע. כשאני מצלמת מוצר טיפוח אני בוחרת רקע רך ונקי עם אור בהיר שמדגיש ניקיון. כשמדובר במנות אוכל אני אוהבת טקסטורה של עץ או אבן שנותנת תחושת חמימות ואותנטיות, אבל גם אז אני שומרת שהרקע לא יגנוב את ההצגה.
הרבה עסקים מנסים להיות יצירתיים מדי ומעמיסים פריטים מסביב כמו פרחים, בדים, כלים וקישוטים עד שהתמונה נראית מוצפת מדי ומאבדים את הפוקוס על המוצר מהר מאוד, וזה חבל כי כל תוספת מיותרת גונבת מהמוצר את תשומת הלב. המפתח הוא איזון. פריט אחד או שניים שמוסיפים אווירה וזהו. תנו למוצר שלכם לנשום, תנו לו את המקום שלו בפריים ואל תפחדו מהחלל הריק. לפעמים זה בדיוק מה שהופך את התמונה למדויקת. כשאני מצלמת מוצרים אני תמיד זוכרת שהרקע צריך לשרת את המוצר ולא להתחרות בו. ברגע שהתמונה ברורה ונקייה הלקוח מרגיש ביטחון והתחושה הזו היא מה שגורמת לו לעצור להסתכל ולהגיד לעצמו אני רוצה את זה.
צילום מוצרים מזוויות לא מחמיאות שמסתירות את היופי האמיתי
יש משהו בזווית צילום שיכול לעשות את כל ההבדל בין תמונה שאנשים גוללים עליה בלי לשים לב לבין תמונה שגורמת להם לעצור לרגע ולהגיד וואו. בצילום מוצרים כל זווית מספרת סיפור אחר. לפעמים זו רק תזוזה קטנה של כמה סנטימטרים שמפרידה בין מוצר שנראה סתם לבין מוצר שנראה וואו. הרבה בעלי עסקים שמצלמים ישר מלמעלה כי זה הכי נוח או מהצד כי זה מה שיצא במקרה, הם בכלל לא שמים לב שהזווית הזו בעצם מסתירה את מה שהכי מיוחד במוצר. פתאום כוס נראית שטוחה לגמרי, נעל מאבדת את הצורה שלה או עוגה נראית כמו דיסקית במקום כמו משהו שבא לנגוס בו. אני בתור צלמת מוצרים תמיד מחפשת את הצד הכי חזק של המוצר, את המקום שבו הוא מרגיש חי ועם המון נוחכות. יש מוצרים שמצטלמים טוב מלמעלה, יש כאלה שצריכים זוית נמוכה יותר כדי לתת תחושה נכונה ולכל מוצר יש את הזוית שלו. כל מוצר הוא סיפור אחר.
לפעמים אני מסתובבת סביב המוצר חצי שעה עד שאני מוצאת את הזווית הנכונה. אני בוחנת אותו באור משתנה, בודקת איך הצללים נופלים, איפה הוא תופס הכי הרבה עומק ואיך העין של הצופה תיכנס לתמונה.
כי צילום מוצרים זה תרגום של אובייקט לתחושה. אתם מכירים את זה שאתם רואים מוצר באינטרנט ואז הוא מגיע אליכם הביתה ונראה שונה לגמרי? בדרך כלל זה עניין של זווית. כשמצלמים מזוית מסויימת המוח של הצופה מפרש את הגודל ואת הצורה בדרך מסויימת. לפעמים זה פוגע באמון של הלקוח ולפעמים להיפך, הופכים מוצר סתמי למשהוא שהוא וואו, ואז כשנקבל אותו בכלל לא נבין למה בתמונה הוא נרא כל כך ייחודי ומיוחד ובידיים שלנו פיזית ממש לא.
בצילום מוצרים מדויק המטרה שלי היא לגרום למוצר להיראות אמיתי. כמו שהוא היה נראה אם הייתם מחזיקים אותו ביד. אני רוצה שהעין תטייל עליו שתרגיש את המרקם שתבין את הנפח, לפעמים אני מקרבת את המצלמה רק כדי להכניס את הצופה ממש לתוך המוצר, שיראה את הברק של הזכוכית, את הקימור של הבד, את הצל הקטן שמספר שהמוצר הזה לא שטוח ויש לו נפח. יש הבדל גדול בין צילום שמציג מוצר לבין צילום שמזמין מגע,
והזווית היא מה שמחבר בין השניים. כשבוחרים אותה נכון היא גורמת לתמונה לדבר וזה הרגע שבו הלקוח מפסיק לראות “עוד מוצר” ומתחיל להרגיש שהוא כבר רוצה אותו אצלו בבית.
לפעמים אני מסתובבת סביב המוצר חצי שעה עד שאני מוצאת את הזווית הנכונה. אני בוחנת אותו באור משתנה, בודקת איך הצללים נופלים, איפה הוא תופס הכי הרבה עומק ואיך העין של הצופה תיכנס לתמונה.
כי צילום מוצרים זה תרגום של אובייקט לתחושה. אתם מכירים את זה שאתם רואים מוצר באינטרנט ואז הוא מגיע אליכם הביתה ונראה שונה לגמרי? בדרך כלל זה עניין של זווית. כשמצלמים מזוית מסויימת המוח של הצופה מפרש את הגודל ואת הצורה בדרך מסויימת. לפעמים זה פוגע באמון של הלקוח ולפעמים להיפך, הופכים מוצר סתמי למשהוא שהוא וואו, ואז כשנקבל אותו בכלל לא נבין למה בתמונה הוא נרא כל כך ייחודי ומיוחד ובידיים שלנו פיזית ממש לא.
בצילום מוצרים מדויק המטרה שלי היא לגרום למוצר להיראות אמיתי. כמו שהוא היה נראה אם הייתם מחזיקים אותו ביד. אני רוצה שהעין תטייל עליו שתרגיש את המרקם שתבין את הנפח, לפעמים אני מקרבת את המצלמה רק כדי להכניס את הצופה ממש לתוך המוצר, שיראה את הברק של הזכוכית, את הקימור של הבד, את הצל הקטן שמספר שהמוצר הזה לא שטוח ויש לו נפח. יש הבדל גדול בין צילום שמציג מוצר לבין צילום שמזמין מגע,
והזווית היא מה שמחבר בין השניים. כשבוחרים אותה נכון היא גורמת לתמונה לדבר וזה הרגע שבו הלקוח מפסיק לראות “עוד מוצר” ומתחיל להרגיש שהוא כבר רוצה אותו אצלו בבית.
צילום מוצרים באיכות נמוכה שמוריד מהערך של המוצר
יש משהו בזווית צילום שיכול לעשות את כל ההבדל בין תמונה שאנשים גול
יש משהו מאוד מתסכל ברגע שבו מוצר מהמם שמישהו השקיע בו לב ונשמה ואז אני רואה את התמונות שלו באינטרנט והלב פשוט מתכווץ. לא כי המוצר לא טוב, אלא כי הצילום לא עושה לו כבוד. תמונה באיכות נמוכה ישר משדרת למוח של הלקוח תחושה שהמוצר עצמו פשוט פחות שווה, גם אם מדובר בפריט יוקרתי מאוד התמונה תגרום לו להיראות כאילו הוא נקנה בשוק. העין של הצופה מזהה מיד מתי משהו לא חד, מתי הצבעים לא מדויקים ומתי הכול פשוט נראה “לא מקצועי”, וכשזה קורה משהו בראש של הלקוח לוחש לו לא בטוח שכדאי לקנות.
צילום מוצרים באיכות נמוכה הוא לא עניין טכני של מצלמה, זה בדרך כלל שילוב של כמה גורמים כמו: אור חלש מדי או צהוב מדי, תאורה לא מתאימה, רקע מטושטש מדי או עמוס מדי, עריכה מוגזמת או להפך בכלל בלי עריכה. זה יוצר תחושה שהתמונה חובבנית, ואם התמונה חובבנית אז גם המוצר מרגיש ככה. זו תפיסה פסיכולוגית פשוטה. המוח שלנו עושה הקשרים בין איכות הוויזואל לאיכות של המוצר עצמו, ולכן עסקים שמצלמים תמונות לא חדות או עמומות בלי להשקיע בפרטים הקטנים, בעצם מורידים לעצמם את הערך בלי להתכוון לזה.
אני אומרת ללקוחות שלי שאם כבר משקיעים במיתוג, בעיצוב, אריזה, בשיווק ובהפקת תוכן אין סיבה לעצור רגע לפני הצעד הכי חשוב שהוא איך המוצר נראה לעולם. צילום מוצרים איכותי הוא כמו חלון ראווה שמראה ללקוחות פוטנציאלים את המוצר שלכם במלוא הדרו. אם הוא מלוכלך ומטושטש אף אחד לא יעמוד להסתכל עליו, אבל אם הוא נקי, מואר, חד וברור אנשים יעצרו גם אם הם לא תכננו לקנות. זה ההבדל בין תמונה שמרגישה מקצועית לתמונה שנראית מאולתרת ולפעמים זה כל מה שצריך כדי שהמכירה תקרה.
אני גם רואה הרבה בעלי עסקים שחושבים שאפשר “לתקן את זה בעריכה”, הם מצלמים איך שיוצא ועוברים לתקן אחר כך בפוטושופ או אפילו בכלים המאוד מתקדמים של הבינה המלאכותית, אבל מה שהם מפספסים זה את האותנטיות והאמיתיות של המוצר עצמו. עריכה טובה מתחילה מתמונה טובה! אי אפשר להחזיר חדות כשאין אותה, אי אפשר לתקן צבעים שרופים ואי אפשר לגרום לתמונה רכה מדי לשדר עוצמה. בתור צלמת מקצועית אני מתייחסת לכל פריים כאילו הוא יופיע על שער מגזין. אני רוצה שהצופה ירגיש את המרקם של המוצר את הצבע שלו ואת האנרגיה שהוא מעביר. איכות גבוהה לא נמדדת רק ברזולוציה היא נמדדת בתחושה שהתמונה משאירה אחריה. צילום מוצרים ברמה גבוהה מרים את העסק שלכם לגובה אחר, הוא יוצר אמון, הוא משדר מקצועיות של בית העסק,ומדגיש אמינות ויוקרה של אותו מוצר. כשכל זה מתקיים בתמונה לא צריך להסביר יותר מדי, הלקוח כבר מבין לבד.
לים עליה בלי לשים לב לבין תמונה שגורמת להם לעצור לרגע ולהגיד וואו. בצילום מוצרים כל זווית מספרת סיפור אחר. לפעמים זו רק תזוזה קטנה של כמה סנטימטרים שמפרידה בין מוצר שנראה סתם לבין מוצר שנראה וואו. הרבה בעלי עסקים שמצלמים ישר מלמעלה כי זה הכי נוח או מהצד כי זה מה שיצא במקרה, הם בכלל לא שמים לב שהזווית הזו בעצם מסתירה את מה שהכי מיוחד במוצר. פתאום כוס נראית שטוחה לגמרי, נעל מאבדת את הצורה שלה או עוגה נראית כמו דיסקית במקום כמו משהו שבא לנגוס בו. אני בתור צלמת מוצרים תמיד מחפשת את הצד הכי חזק של המוצר, את המקום שבו הוא מרגיש חי ועם המון נוחכות. יש מוצרים שמצטלמים טוב מלמעלה, יש כאלה שצריכים זוית נמוכה יותר כדי לתת תחושה נכונה ולכל מוצר יש את הזוית שלו. כל מוצר הוא סיפור אחר.
לפעמים אני מסתובבת סביב המוצר חצי שעה עד שאני מוצאת את הזווית הנכונה. אני בוחנת אותו באור משתנה, בודקת איך הצללים נופלים, איפה הוא תופס הכי הרבה עומק ואיך העין של הצופה תיכנס לתמונה.
כי צילום מוצרים זה תרגום של אובייקט לתחושה. אתם מכירים את זה שאתם רואים מוצר באינטרנט ואז הוא מגיע אליכם הביתה ונראה שונה לגמרי? בדרך כלל זה עניין של זווית. כשמצלמים מזוית מסויימת המוח של הצופה מפרש את הגודל ואת הצורה בדרך מסויימת. לפעמים זה פוגע באמון של הלקוח ולפעמים להיפך, הופכים מוצר סתמי למשהוא שהוא וואו, ואז כשנקבל אותו בכלל לא נבין למה בתמונה הוא נרא כל כך ייחודי ומיוחד ובידיים שלנו פיזית ממש לא.
בצילום מוצרים מדויק המטרה שלי היא לגרום למוצר להיראות אמיתי. כמו שהוא היה נראה אם הייתם מחזיקים אותו ביד. אני רוצה שהעין תטייל עליו שתרגיש את המרקם שתבין את הנפח, לפעמים אני מקרבת את המצלמה רק כדי להכניס את הצופה ממש לתוך המוצר, שיראה את הברק של הזכוכית, את הקימור של הבד, את הצל הקטן שמספר שהמוצר הזה לא שטוח ויש לו נפח. יש הבדל גדול בין צילום שמציג מוצר לבין צילום שמזמין מגע,
והזווית היא מה שמחבר בין השניים. כשבוחרים אותה נכון היא גורמת לתמונה לדבר וזה הרגע שבו הלקוח מפסיק לראות “עוד מוצר” ומתחיל להרגיש שהוא כבר רוצה אותו אצלו בבית.
בואו נעשה את זה כמו שצריך !!! צילום מוצרים שגורם ללקוחות להתאהב במוצרים שלכם ממבט אחד!
אם אתם מוכרים מוצרים אונליין זה הזמן לעצור רגע ולהבין כמה התמונה שלכם שווה באמת. לא משנה אם אתם מעצבים תכשיטים, אופים עוגיות, מייצרים קוסמטיקה טבעית או מוכרים רהיטים בעבודת יד. הכול מתחיל ונגמר באיך שזה נראה בעין. אני כאן כדי לדאוג שהמוצרים שלכם ייראו בדיוק כמו שהם מרגישים לכם מבפנים, שכל תמונה תשדר את הערך, האיכות והאהבה שאתם שמים בעבודה שלכם. ביחד נבנה צילום מוצרים שמספר את הסיפור של העסק שלכם בצורה אמיתית, מרגשת ומותאמת בדיוק לצרכים ולאופי של המוצרים שלכם! צילום שיגרום ללקוחות לעצור, להתאהב ולבחור דווקא בכם.
אם אתם רוצים לקחת את העסק שלכם צעד קדימה ולהראות לעולם מה אתם באמת שווים, אני כאן בשבילכם. תשלחו לי הודעה ונעשה את זה כמו שצריך!
כתבות נוספות
איך מתארגנים לצילומי תדמית?
צילומי תדמית, כל מה שצריך לדעת לפני הצילומים! נניח שאתם הולכים לחתונה של בן של חברים טובים שלכם,…
תמונות אווירה
מה זה בעצם תמונות אווירה? שלום, נעים להכיר אני נטיה דונדאו צלמת מקצועית עבור עסקים וחברות עם התמחות…
צילום לעסקים ושיווק דיגיטלי
עשרת הדיברות לקידום האתר והפרופיל ברשתות החברתיות דרך צילום לעסקים צילום לעסקים עוזר לכם לקדם את עצמכם ברשתות…
הטעויות הנפוצות בצילום מוצרים שגורמות לאנשים לא לקנות
צילום מוצרים הוא אחד השלבים הכי חשובים בכל תהליך שיווקי והוא גם אחד המקומות שהכי קל ליפול בהם.…
הכוח של צילום אוכל בעסקים קטנים
בין המטבח לצלחת – הצילום הוא הגשר כשמכינים מנה מכל הלב יודעים בדיוק מה קורה שם. מה קורה…
צילום תדמית מקצועי
צילום תדמית מקצועי הדרך הבטוחה לשדרג את העסק שלך ולהפוך למותג מוביל כולנו כבר יודעים שבעולם הדיגיטלי של…
צילום אוכל למסעדות
ככה תהפכו את העסק שלכם לדבר הכי טעים באינסטגרם! בואו נודה בזה: היום אנשים אוכלים קודם כל עם…
צילום פרסומי מקצועי
צילום פרסומי חכם ומדויק כבעלי עסקים, אתם מכירים את החשיבות של הצגת המוצרים שלכם בצורה המושכת ביותר. בעולם…
צילום תכשיטים ברמה גבוהה
החשיבות של צילום מקצועי לתכשיטים צילום תכשיטים איכותי הוא לא רק תצלום יפה – הוא דרך להבליט את…